PageRank ? metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej ich jakość. Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę internetową Google.Został opracowany przez założycieli przedsiębiorstwa Google Larry?ego Page?a i Sergeya Brina podczas ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku.
Nazwa algorytmu pochodzi nie od angielskiego wyrazu określającego stronę (ang.page), lecz od nazwiska twórcy, czyli Larry?ego Page?a.
Wynik PageRank był pokazywany jest jako jedna z opcji dostępnych w pasku narzędziowym Google, sprawdzać można było go również w wielu serwisach niezależnych. PageRank wycofano powoli, w 2009 roku informację o algorytmie usunięto z Google Webmaster Tools (obecne Google Search Console).Wartość PageRank ostatnio aktualizowano w lutym 2013 roku.
W 2016 roku Google całkowicie usunęło narzędzie Google PageRank z wyszukiwarki.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/PageRank
SEF to pojęcie odnoszące się do jasnego i czytelnego formułowania adresów stron internetowych.SEF ma na celu eliminację niezrozumiałego kodu z odnośników stron przy jednoczesnym przekazaniu wartościowych informacji (np.
słowa kluczowe) oraz ułatwienia odwiedzającemu poruszanie się po stronie i odszukanie interesujących wiadomości. SEF ma również pozytywne przełożenie na tzw.optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowychSkrót SERP, co oznacza? Wikipedia odpowiada
SERP (Search Engine Results Page) ? strona internetowa wyświetlająca listę adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki internetowej; obejmuje ona strony znalezione automatycznie przez wyszukiwarkę i adresy wprowadzone do indeksu ręcznie oraz adresy pochodzące z bazy adresów opłacanych przez ogłoszeniodawców. Adresy te są wyświetlane w pewnej kolejności, jako pierwsze od góry strony podawane są te, które uznane są przez wyszukiwarkę za najbardziej odpowiednie dla zapytania.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/SERP.