Czy warto wybrać luksusowe auto?

części samochodowe sklep części samochodowe sklepWiększość osób marzy o posiadaniu naprawdę wyjątkowego i najczęściej drogiego auta.
Może być ono uosobieniem marzeń, ale może również pokazywać najbliższemu środowisku, jak dobrze nam się powodzi. Niejedna osoba, która jest posiadaczem naprawdę luksusowego samochodu w ten sposób chce właśnie zaznaczyć swoją pozycję w społeczeństwie.

Często elegancki samochód może być sposobem na zwrócenie na siebie uwagi i ?zaszpanowanie? przed najbliższym otoczeniem.

Wybierając takie auto musimy jednak pamiętać, że samochód to tak naprawdę skarbonka bez dna i być może nie będziemy w stanie utrzymać takiego auta w doskonałości bez wystarczających, olbrzymich nieraz środków finansowych.

Étienne Lenoir

Silnik spalinowy tłokowy ? silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym, w którym energia eksplozji spalanego paliwa zamieniana jest w energię mechaniczną1.
Spalanie mieszanki odbywa się w komorze spalania.
Skonstruowanie pierwszego spalinowego silnika tłokowego datuje się na 1860 rok, jego konstruktorem był Étienne Lenoir1. Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1: silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi) silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na: silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny) silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla) Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na: silniki rzędowe silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym) silniki gwiazdowe Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1: silniki dwusuwowe silniki czterosuwowe Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy

Silnik z tłokiem obrotowym

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra.
Powstało wiele koncepcji i konstrukcji. Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt.

Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki.

Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988).
Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936. Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami.
W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym1.
Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM.

W połowie lat 80 XX w.

Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM. W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM.2. Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012.

22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla.

Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji. Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg.

Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym.