Znaczenie diety dla sportowców

impact whey proteinWłaściwa dieta odgrywa bardzo ważną dla rozwoju sportowego młodego człowieka.
Odpowiednia dieta pomaga także doświadczonemu już sportowcowi w zachowaniu dobrej formy.
Dlatego opracowywaniem diet sportowych zajmują się doświadczeni dietetycy oraz całe sztaby osób zajmujące się konkretnym sportowcem.
One także prowadzą monitoring wprowadzonej u sportowca diety i na bieżąco sprawdzają czy pozostaje ona dla niego odpowiednia i nie powinna zostać w żaden sposób zmodyfikowana. Dzięki temu dieta sportowa wprowadzona u początkującego sportowca nie jest dla niego zbyt rygorystyczna i nie zniechęca do podążania drogą sportowego rozwoju, a dieta stosowana u starszych sportowców może być wspomagana odpowiednimi odżywkami.

Właściwości białek przyjmowanych przez sportowców

Przyjmowanie białek przez sportowców, zwłaszcza przez tych początkujących, stanowi bardzo ważne uzupełnienie stosowanej przez nich diety.

Białka są bogate w aminokwasy i pomagają w nabywaniu masy mięśniowej.

Sprawiają, że sportowcy są w stanie odbywać bardzo wymagające treningi i zwiększać swoją ogólną wytrzymałość na zwiększony wysiłek fizyczny.

Dlatego wydaje się, że przyjmowanie białek przez sportowców jest bardzo rozsądnym rozwiązaniem chociaż powinni oni uważać na to, żeby nie przedawkować przyjmowanych przez siebie suplementów białkowych.

Ich ilość można dostosowywać do tego, jak ciężkiemu treningowi aktualnie poddawany jest sportowiec.

Natomiast zawsze powinien on sięgać po wysokobiałkowe produkty spożywcze.

O suplementacji przed treningiem w Wikipedii

impact whey protein
Suplementy stosowane przed treningiem to preparaty przeznaczone głównie dla sportowców oraz osób aktywnych fizycznie.
Ich zadaniem jest zwiększenie wydolności organizmu w trakcie wysiłku.

Mają za zadanie wywoływać efekt pobudzenia organizmu, zwiększenia jego koncentracji oraz zwiększenia intensywności ćwiczeń.

Dobór suplementów przedtreningowych powinien być uzależniony od rodzaju treningu, stosowanej diety oraz od indywidualnych potrzeb organizmu.

Najczęściej zaliczamy do nich: Aminokwasy rozgałęzione (BCAA) ? przyśpieszają regenerację mięśni i przyrost masy mięśniowej Beta?alaninę ? obniża zmęczenie mięśniowe i zapobiega zakwaszaniu mięśni Kreatynę ? stosowana przed treningiem zwiększa wytrzymałość i dodaje energii do ćwiczeń Odżywki białkowe ? dostarczają niezbędnych protein do budowy mięśni Odżywki węglowodanowo?białkowe ? wpływają na efektywność treningów, dostarczają energii oraz chronią mięśnie przed degradacją Preparaty z kofeiną ? zwiększają siłę, szybkość i koncentrację Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Suplement_(kulturystyka).

Dodane: 10-11-2016 06:31

Tagi: odżywki sport suplementy zdrowie trening białko

Widok do druku:

impact whey protein