Wywiady kwestionariuszowe mogą być realizowane z użyciem kwestionariusza papierowego PAPI lub elektronicznego CAPI i CATI.Same wywiady są najczęściej realizowane w: domach respondentów, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa dużo osób (in-hall) lub w konkretnych zbiorowościach (badania audytoryjne np. uczniów szkoły). Zadaniem ankietera bywa też wyłącznie rekrutacja osób na badania - zarówno prowadzone w miejscach publicznych (in-hall) jak i na badania jakościowe np.
Ankieterzy zajmujący się wyłącznie rekrutacją są często określani mianem rekruterów. Innym zadaniem ankieterów jest przyjmowanie roli "Tajemniczych klientów" w badaniach typu Mystery shopping.
W tym kontekście powinno jednak mówić się o audytorach a nie ankieterach.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ankieter
Oczywiście przeprowadzanie tego rodzaju badań ma swoje uzasadnienie wówczas, gdy firma zajmuje się sprzedażą różnych sprzętów oraz wykonywaniem różnych usług.
Ankiety telefoniczne pozwalają jej wówczas na badanie poziomu zadowolenia klientów oraz ustalanie, co powinno zostać poprawione w relacjach z klientami.Różne ankiety telefoniczne mogą być zlecane przez ośrodki badań opinii publicznej i osoby zajmujące się opracowywaniem strategii rozwoju całego państwa.
Wiedza o nastrojach społecznych jest im bardzo potrzebna do przyjmowania właściwego kierunku podejmowanych przez siebie działań.