Dobre i złe metody kontaktu- call center

iady są najczęściej realizowane w: domach respondentów, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa dużo osób (in-hall) lub w konkretnych zbiorowościach (badania audytoryjne np. uczniów szkoły). Zadaniem ankietera bywa też wy

Dodane: 31-12-2016 07:34
Dobre i złe metody kontaktu- call center

Ankieter i jego zadania - Wikipedia

Wywiady kwestionariuszowe mogą być realizowane z użyciem kwestionariusza papierowego PAPI lub elektronicznego CAPI i CATI. Same wywiady są najczęściej realizowane w: domach respondentów, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa dużo osób (in-hall) lub w konkretnych zbiorowościach (badania audytoryjne np. uczniów szkoły).

Zadaniem ankietera bywa też wyłącznie rekrutacja osób na badania - zarówno prowadzone w miejscach publicznych (in-hall) jak i na badania jakościowe np. zogniskowane wywiady grupowe. Ankieterzy zajmujący się wyłącznie rekrutacją są często określani mianem rekruterów.

Innym zadaniem ankieterów jest przyjmowanie roli "Tajemniczych klientów" w badaniach typu Mystery shopping. W tym kontekście powinno jednak mówić się o audytorach a nie ankieterach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ankieter


Wynagrodzenia za uczestnictwo w badaniach ankietowych

Badania ankietowe przeprowadzane przez różne firmy i przedsiębiorstwa mogą być wykorzystywane w celach marketingowych. Wówczas nie tylko bada się poziom zadowolenia klientów z przeprowadzanych usług, ale również zachęca ich do skorzystania z konkretnych produktów.

Zdarza się również, na przykład w przypadku badań cati, że osoby w nich uczestniczące otrzymują odpowiednie wynagrodzenie. Nie jest to wprawdzie wynagrodzenie dość wysokie, ale pozwala ono na podreperowanie domowego budżetu. Dzięki temu wiele osób chętnych jest do uczestnictwa w badaniach cati. Z drugiej strony nie zawsze to pracownicy danej firmy zajmują się przeprowadzaniem badań ankietowych, ale wynajęci przez nią, zewnętrzni ankieterzy, którzy również otrzymują wynagrodzenie.


Zlecanie badań telefonicznych

Przeprowadzaniem badań telefonicznych zajmują się specjalne firmy specjalizujące się w ankietach telefonicznych lub osoby do tego wyznaczone zatrudnione w większych przedsiębiorstwach. Oczywiście przeprowadzanie tego rodzaju badań ma swoje uzasadnienie wówczas, gdy firma zajmuje się sprzedażą różnych sprzętów oraz wykonywaniem różnych usług.

Ankiety telefoniczne pozwalają jej wówczas na badanie poziomu zadowolenia klientów oraz ustalanie, co powinno zostać poprawione w relacjach z klientami. Różne ankiety telefoniczne mogą być zlecane przez ośrodki badań opinii publicznej i osoby zajmujące się opracowywaniem strategii rozwoju całego państwa. Wiedza o nastrojach społecznych jest im bardzo potrzebna do przyjmowania właściwego kierunku podejmowanych przez siebie działań.



© 2019 http://polinfor.jchost02.pl/