Posiadanie wirtualnego biura staje się dla osób posiadających firmę znajdującą się w mało znanej części kraju szansą na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.
Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres.
Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta.
Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania.
Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.
Jedną z takich usług jest wsparcie informatyczne.
W przypadku podjęcia współpracy z nową firmą pracownicy wirtualnego biura mogą pomóc w stworzeniu wewnętrznej telefonii firmowej.
Jest to bardzo ważne w przypadku dużych firm, które posiadają duże przedsiębiorstwa i zajmują się produkcją różnych wyrobów.Pracownicy wirtualnego biura zajmują się także obsługą firmowych rozmów wychodzących.
Są to rozmowy z innymi pracownikami pracującymi w różnych oddziałach firmy, a także rozmowy z kontrahentami i klientami czekającymi na odpowiedź w sprawie swojego zamówienia.
Pracownicy wirtualnego biura prowadzą, więc, dokładną ewidencję firmowych rozmów wychodzących. .